خبرگزاری کار ایران

پسکوف:

روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۲۳۱

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورش تهدیدی برای هیچ کشوری نبوده و به دنبال شرکایی در اتحادیه اروپاست.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین با بیان اینکه روسیه به دنبال شرکایی در اتحادیه اروپا است، تاکید کرد که کشورش هیچ کشور دیگری را تهدید نمی‌کند.

پسکوف در مصاحبه با فیلم مستند «ولادیمیر پوتین: استاد بازی» شبکه پنج تلویزیون فرانسه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا روسیه می‌خواهد اروپا را تجزیه کند، گفت: «‌روسیه کشور قدرتمندی است که به دنبال شرکایی در اتحادیه اروپا است و احدی را تهدید نمی‌کند».

وی افزود: «ما هرگز علاقه‌ای به این موضوع نداریم. ما به رفاه و استقلال کشورهای اروپایی اهمیت می‌دهیم. در حال حاضر تلاش‌هایی برای تاسیس دفاع مستقل اروپایی وجود دارد. آنها به ارتش ویژه خود نیاز دارند».

پسکوف ادامه داد: «آیا آمریکایی‌ها در اروپا باقی خواهند ماند، آیا آنها همچنان از اروپایی‌ها در برابر روس‌های ترسناک دفاع خواهند کرد؟ ما دوست داریم آنها به حرف ما گوش دهند: ما هیچ‌کس را تهدید نمی‌کنیم، خطری برای کسی نیستیم، ما یک کشور بزرگ و قدرتمند و به دنبال شرکایی برای خود هستیم».

سخنگوی کرملین گفت: «آنها اغلب در اروپا احساس تهدید از سوی روسیه می‌کنند، به ویژه در بهار سال گذشته، زمانی که به ادعای غرب روسیه نیروهای خود را در نزدیکی مرزهای اوکراین بسیج می‌کرد. ‌روسیه می‌تواند چنین احساساتی را درک کند. اما اطلاعات درباره وضعیت موجود باید بهتر  بررسی شود».

وی افزود: «پیش از حرکت نیروهای روس به نزدیک مرز اوکراین، رزمایش‌های بزرگی از سوی نیروهای ناتو انجام شد‌، اما بسیاری درباره ارتش روسیه صحبت کردند و کسی از بسیج نیروهای ناتو حرفی نزد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز