خبرگزاری کار ایران

انتقاد چین از آمریکا و کانادا به دلیل عبور کشتی‌های جنگی از تنگه تایوان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۱۴۵

ارتش چین، از آمریکا و کانادا به دلیل عبور کشتی‌های جنگی خود در تنگه تایوان انتقاد کرده و این کشوها را متهم کرد که صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، ارتش چین، از آمریکا و کانادا به دلیل عبور کشتی‌های جنگی خود در تنگه تایوان انتقاد کرده و این کشوها را متهم کرد که صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کنند.

چین تأکید می‌کند که تایوان بخشی از قلمرو این کشور است و استقلال این منطقه را به رسمیت نمی‌شناسد. نیروی هوایی چین طی یک سال گذشته پروازهای بسیاری را در منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان انجام داده تا از این طریق به تایپه این پیام را برساند که استقلال این منطقه را به رسمیت نمی‌شناسد؛ اتفاقی که همواره نارضایتی تایوان را به همراه داشته است.

در چهار روز ابتدایی ماه اکتبر، چین حدود ۱۵۰ جنگنده خود را به منطقه اعزام کرد و باعث شد تنش‌های میان پکن و تایپه بیش از پیش جدی شود. اقدام‌های چین نگرانی‌های بین‌المللی را از احتمال حمله چین به تایوان را به همراه داشته است.

وزارت دفاع تایوان روز یکشنبه اعلام کرد که سه هواپیمای چینی از جمله دو جنگنده جی-۱۶ و یک هواپیمای ضد زیردریایی در منطقه پدافندی این جزیره پرواز کردند.

کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا تقریباً هر ماه از این تنگه عبور می‌کنند. متحدان ایالات متحده نیز همچون بریتانیا گاهی کشتی‌هایی را به این منطقه اعزام می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز