خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

تجهیزات نظامی به جا مانده از ناتو در افغانستان نباید برای خرابکاری استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۸۲۱

وزیر خارجه روسیه بر لزوم عدم استفاده از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی به جا مانده از ناتو در افغانستان برای انجام اهداف خرابکارانه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه امروز -سه‌شنبه- در نشست وزرای خارجه کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا گفت که سلاح و تجهیزات نظامی به جا مانده از نیروهای ناتو در افغانستان نباید برای انجام اهداف خرابکارانه مورد استفاده قرار گیرد.

لاوروف افزود: «خروج شتابزده نیروهای ناتو موجب افزایش تناقض‌ها در افغانستان شده است. این نیروها سلاح و تجهیزات نظامی فراوانی در افغانستان رها کردند. مهم است که از آن‌ها برای نابودی و ویرانی استفاده نشود. طالبان اعلام کرده است که قصد مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر را دارد و نمی‌خواهد  بی‌ثباتی را در کشورهای همسایه گسترش دهد، بلکه به دنبال تشکیل یک دولت فراگیر است. اکنون مهم است که به این وعده‌ها عمل شود».

وی تاکید کرد که ناتو اکنون با نادیده گرفتن مسئولیت حضور بیست ساله خود در افغانستان به همسایگان این کشور برای مشکلات موجود  راه‌حل ارائه می‌دهد.

لاوروف گفت: «البته همزمان می‌توان تمایل ناتو را پس از افغانستان برای اعزام نیروها به دیگر مناطق در منطقه اعم از آسیای مرکزی، جنوبی یا جنوب شرقی  و درعین حال اعزام موج مهاجران افغان به این مناطق مشاهده کرد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز