خبرگزاری کار ایران

گفت‌و‌گوی رهبران روسیه، فرانسه و آلمان درباره پرونده جنوب شرق اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۷۰۶

کاخ کرملین از گفت‌و‌گوی تلفنی رهبران روسیه، آلمان و فرانسه درباره رکود فعلی در روند حل و فصل درگیری‌ها در جنوب شرق اوکراین خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، ریاست جمهوری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رکود فعلی در روند حل و فصل درگیری در جنوب شرق اوکراین در دستور کار تماس تلفنی روز گذشته -‌دوشنبه -بین رهبران روسیه‌، فرانسه و آلمان قرار گرفت.

در بیانیه کرملین آمده است که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه‌، «امانوئل مکرون»، همتای فرانسوی و «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان به طور مفصل درباره وضعیت نگران‌کننده مربوط به توقف عملیات حل و فصل درگیری داخلی اوکراین صحبت کردند.

بر اساس این بیانیه‌، سه رهبر بر اهمیت توافق‌نامه‌های مینسک در سال ۲۰۱۵ به عنوان مبنایی غیر‌قابل‌جایگزین برای حل و فصل این پرونده تاکید کردند. همچنین بر لزوم اهتمام همه طرف‌ها  برای ادامه هماهنگی تلاش‌های روسیه‌، آلمان و فرانسه در قالب فرمول نرماندی (روسیه ، اوکراین ، آلمان ، فرانسه) نیز تاکید کردند.

ریاست جمهوری روسیه تصریح کرده است که رئیس‌جمهوری این کشور ارزیابی اولیه خود از رویکرد مقام‌های اوکراینی را که سرسختانه از اجرای تعهدات خود در قالب توافق‌نامه‌های مینسک و تفاهم‌های ‌نرماندی از جمله اجلاس پاریس در دسامبر ۲۰۱۹ اجتناب می‌کنند، ارائه داد.

این بیانیه می‌افزاید که در پی شرایط دشوار حل پرونده درگیری در جنوب شرق اوکراین‌، سه رهبر از مشاوران سیاسی و وزارتخانه‌های خارجه خود خواستند تا در چارچوب کمیته چهارچانبه نورماندی» فعال شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز