خبرگزاری کار ایران

ژنرال آمریکایی:

توافق بین طالبان و دولت ترامپ ریشه سقوط دولت افغانستان بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۸۶۰

رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا توافق ۲۰۲۰ بین طالبان و دولت پیشین آمریکا را عامل سقوط دولت افغانستان برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، «فرانک مک کنزی»، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا گفت که فروپاشی دولت افغانستان و نیروهای امنیتی آن را می‌توان به توافق ۲۰۲۰ بین طالبان و دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نسبت داد.

مک کنزی در بین اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «به محض تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی برای کاهش حضور نیروهای آمریکایی به کمتر از دو هزار و ۵۰۰ نفر در راستای تکمیل عملیات خروج تا ماه سپتامبر ، سقوط دولت افغانستان شتاب گرفت». 

وی افزود: «امضای توافقنامه دوحه تأثیر مخربی بر دولت افغانستان و ارتش آن به ویژه در سطح روانی داشت اما ما تاریخ خروج و زمان توقف حمایت از آنها را تعیین کردیم».

ژنرال آمریکایی گفت: «من از مدت‌ها پیش بر این باور بودم که اگر ایالات متحده تعداد مشاوران نظامی خود را در افغانستان به کمتر از دو هزار و ۵۰۰ نفر برساند، دولت کابل و به تبع، ارتش این کشور به ناچار سقوط خواهد کرد».

 وی در پایان تاکید کرد که علاوه بر تخریب روحیه نیروهای افغان در پی توافق دوحه‌، کاهش تعداد نیروها به دستور بایدن در ماه آوریل آخرین ضربه را به پیکره تلاش ۲۰ ساله وارد کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز