خبرگزاری کار ایران

اعتراف مقام نظامی آمریکا به شکست این کشور در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۷۹۶

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا به شکست این کشور در افغانستان اعتراف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفاکس، «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده اعتراف کرد که ارتش آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورد، اگرچه برخی از وظایف محوله را انجام داد.

میلی در جلسه سنای آمریکا گفت: «این جنگ برای ما یک شکست استراتژیک بود. اما این شکست مربوط به بیست روز گذشته یا حتی بیست ماه گذشته نیست و ریشه در گذشته دارد».

وی تاکید کرد که ایالات متحده در افغانستان توانست با گروه تروریستی القاعده مقابله کند، اما نتوانست مانع از قدرت گرفتن طالبان در آنجا شود.

فرمانده نظامی ایالات متحده گفت: «برای همه ما روشن است که جنگ در افغانستان آن طور که ما می‌خواستیم به پایان نرسید، چراکه طالبان در کابل قدرت دارند».

میلی گفت که ایالات متحده یک سری تصمیمات استراتژیک اشتباه گرفت که در مجموع منجر به شکست کل عملیات نظامی در افغانستان شد.

در حالی که اعضای جمهوری خواه کنگره تلاش می کردند ثابت کنند که مسئولیت اصلی قدرت گرفتن طالبان در افغانستان بر عهده دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکاست، اعضای دموکرات کنگره بر این عقیده بودند که تمام دولت‌های این کشور در بیست سال گذشته مسئول این شکست هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز