خبرگزاری کار ایران

اظهارات «خلوصی آکار» درباره هماهنگی با روسیه و همکاری امنیتی با عراق

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۱۳۳

وزیر دفاع ترکیه در واکنش به حمل علیه ادلب سوریه بر اهمیت ادامه آتش‌بس و تضمبن ثبات در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه در واکنش به حملاتی که گفته می‌شود استان ادلب در سوریه را هدف قرار داده است، بر اهمیت حفظ آتش‌بس و تأمین ثبات تاکید کرد.

آکار در جمع خبرنگاران گفت: «ما به مبانی توافق امضا شده با روسیه متعهد بوده و منتظر هستیم طرف مقابل مسئولیت‌های خود را در رابطه با توافق بر عهده بگیرد». 

وی حمله به مواضع استان ادلب در شمال غرب سوریه را عامل افزایش مهاجرت و تشدید افراط‌گرایی در بین ساکنان منطقه دانست.

آکار درباره هماهنگی بین کشورش و روسیه در منطقه بر وجود مکانیزم دقیق و کانال‌های ارتباطی بین دو کشور را تأکید کرد.

وی درباره مسائل شرق فرات با بیان اینکه کشورش با روسیه و آمریکا تفاهم نامه موازی دارد ، افزود: «ما در مورد خروج تروریست ها به توافق رسیدیم اما متأسفانه هنوز حضور آنها همچنان وجود دارد».

آکار درباره احتمال انجام عملیات نظامی علیه تروریست ها با همکاری عراق گفت: «در این زمینه با وزیر دفاع عراق در تماس هستم. ما به همکاری با آنها برای امنیت مرزها ادامه می دهیم و یک هیئت عراقی چند هفته گذشته وارد ترکیه شد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز