خبرگزاری کار ایران

پسکوف:

روسیه از گاز به عنوان سلاحی برای مجازات اوکراین استفاده نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۰۹۷

سخنگوی کرملین تاکید کرد که روسیه هرگز از موضوع گاز به عنوان سلاحی برای مجازات اوکراین استفاده نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که مسکو هیچ زمانی از گاز به عنوان سلاحی برای مجازات کشوری از جمله اوکراین استفاده نکرده است و در آینده نیز قصد چنین کاری را ندارد.

پسکوف در پاسخ به این ادعا که مجارستان گاز روسیه را از طریق خطی و اینن موضوع ثابت می‌کند مسکو از سوخت به عنوان سلاحی برای تنبیه اوکراین استفاده می‌کند، تأکید کرد: «روسیه از گاز به عنوان یک اصل  کاملا تجاری برای تحقق منافع کشور و منحصرا افزایش رفاه شهروندان روس استفاده می‌کند». 

وی افزود: «امضای توافق‌نامه بین شرکت گازپروم و مجارستان حقوق هیچ کشوری را نقض نکرده و در استانداردهای بین‌المللی خللی ایجاد نمی‌کند».

سخنگوی کرملین تاکید کرد که واکنش شدید اوکراین به هیچ گونه اقدام تلافی‌جویانه‌ای نیاز ندارد.

وی گفت: «ما در حال ادامه روابط دوجانبه با مجارستان هستیم. در اینجا صحبت از یک قرارداد بلند مدت است که واردات گاز به صورت مطمئن و منظم و قابل پیش‌بینی برای مجارستان از طریق یک مسیر امن و سودآور اقتصادی را تضمین می‌کند. هیچ کشوری از جمله اوکراین حق دخالت در این جنبه از روابط روسیه و مجارستان را ندارد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز