خبرگزاری کار ایران

شورای ریاستی لیبی:

تحولات مثبتی درباره خروج شبه‌نظامیان خارجی شکل گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۵۲۴

سخنگوی شورای ریاستی لیبی از وجود پیشنهادهای فراوان درباره خروج مزدوران و شبه‌نظامیان بیگانه از کشور و لزوم همکاری بین‌المللی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه الوسط، «نجوا وهیبه»، سخنگوی شورای ریاست جمهوری لیبی تأیید کرد که پیشنهادهای فراوانی در مورد خروج مزدوران و شبه‌نظامیان خارجی از این کشور وجود دارد، اما این امر به همکاری و نظارت بین‌المللی نیاز دارد.

وهیبه تاکید کرد که در پرونده مزدوران و شبه‌نظامیان خارجی تحول مثبتی وجود دارد که به گفته وی از مرحله عدم همکاری به مرحله صحبت در‌باره خروج همزمان و ابتکارهایی در این زمینه منتقل شده است. 

 وی گفت: «پیشنهادهای فراوانی ارائه شده است اما با وجود این هیچ پیشنهاد خاصی وجود ندارد که مورد توافق قرار گرفته باشد، زیرا این امر نیاز به همکاری و نظارت بین‌المللی دارد».

سخنگوی شورای ریاستی لیبی از فعال شدن توافقنامه امنیتی مشترک با سودان، نیجر و چاد در ماه گذشته به عنوان گامی که برخورد با برخی از گروه‌ها از جمله مخالفان چاد را ممکن می‌سازد، یاد کرد.

وهیبه در مورد زمان احتمالی اخراج شبه‌نظامیان خارجی ابراز امیدواری کرد که این اتفاق پیش از انتخابات ۲۴ دسامبر رخ دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز