خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

انعقاد قرارداد ونزوئلا با یک شرکت ایرانی برای ساخت ۲ نفتکش

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۹۸۶

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که ونزوئلا برای ساخت دو نفتکش با شرکت ایرانی «صدرا» قرارداد می‌بندد.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که ونزوئلا برای ساخت دو نفتکش با شرکت ایرانی «صدرا» قرارداد می‌بندد.

بر اساس اسناد داخلی شرکت نفت دولتی ونزوئلا، قیمت هر یک از این دو نفتکش افرامکس که «ایندیا اورکیا» و «ایندیا مارا» نام‌گذاری می‌شوند، حدود ۳۴ میلیون دلار خواهد بود.

یکی از این منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفت: «ساخت نفتکش ایندیا اورکیا باید به زودی شروع شود».

این نفتکش‌ها قرار است در تأسیسات کشتی‌سازی بندر بوشهر ساخته شوند. شرکت صدرا پیش از این نیز دو نفتکش افرامکس دیگر به نام‌های «آریتا» و «آنیتا» برای شرکت نفت دولتی ونزوئلا ساخته که ظرفیتی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه دارند. 

در ادامه این گزارش آمده است که تلاش‌های ونزوئلا برای تقویت ناوگان کشتیرانی خود به‌دلیل تعویق در پرداخت مبلغ توافق‌شده و مشکلات دیگر از جمله ثبت نفتکش‌ها با دچالش‌های فراوانی همراه است. 

شرکت نفت دولتی ونزوئلا از سال گذشته اقدام‌ها برای اجاره، خرید و افزایش ناوگان نفتکش‌های خود را افزایش داده است.

طی یک دهه اخیر به‌دلیل کمبود بودجه و تحریم‌های آمریکا که بیمه و تردد شناورهای این کشور را در بنادر بین‌المللی محدود کرده است، بخش قابل توجهی از ظرفیت کشتیرانی ونزوئلا از دست رفته است. 

خبرگزاری رویترز پیش از این نیز به نقل از پنج منبع آگاه، از انعقاد قرارداد نفتی میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت ونزوئلا خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، در چارچوب این قرارداد، نفت سنگین ونزوئلا با میعانات گازی ایران تبادل می‌شود تا کاراکاس از آن در راستای بهبود کیفیت نفت خام قیرمانند خود استفاده کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز