خبرگزاری کار ایران

روزنامه تایمز:

بسیاری دلتنگ مرکل پس از خروج از قدرت خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۸۹۲

روزنامه بریتانیایی تایمز ‌در پایان دوره ریاست صدر اعظم آلمان به خروج او از قدرت واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، روزنامه انگلیسی تایمز در شماره امروز خود -‌شنبه- در مورد پایان دوران دوران «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان اظهار نظر کرد.

این روزنامه نوشت: «بهترین چیزی که می‌توان در مورد شیوه حکمرانی مرکل گفت این است که او به اروپا برای عبور از یک سری بحران‌ها به ویژه با ایفای نقش اصلی در تهیه مجموعه‌ای از بسته‌های نجات در نشست‌های شبانه اتحادیه اروپا کمک کرد.»

در ادامه این گزارش آمده است: « مرکل با وجود همه ضعف هایش، پس از ۱۶ سال پست خود را ترک می‌کند و از میانگین قبولی برخوردار است که هر رئیس‌جمهوری در جهان به آن حسادت می‌کند و عده بسیاری برای پراگماتیسم منطقی و سرسختی وی به ویژه در زمان نزدیک‌ترین بحران اخیر یعنی شیوع کرونا دلتنگ خواهند شد». 

این روزنامه نوشت: «بزرگ‌ترین میراثی که مرکل از خود به جای خواهد گذاشت این است که او صعود آلمان را پس از اتحاد مجدد دو بخش آن رهبری کرد تا به حاکمیت بلامنازع در اروپا تبدیل شود. شرکای آلمان در سراسر جهان آرزوی رهبری قوی‌تری از آلمان برای جهان را داشتند».

در پایان این گزارش آمده است: «متأسفانه هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که جانشین وی این کار را انجام دهد».

در مقابل‌، نتایج یک نظرسنجی ادر آلمان نشان داد که بیش از نیمی از آلمانی‌ها معتقد هستند که پس از اتمام دوره ریاست مرکل برای او دلتنگ نخواهند شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز