خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد اتحادیه اروپا برای تعیین گزارشگر ویژه در امور افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۶۲۵

اتحادیه اروپا قصد دارد در جلسه کنونی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به تصویب قطعنامه‌ای مبنی بر تعیین گزارشگر ویژه در مورد افغانستان بپردازد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس سندی که روز گذشته -جمعه- توزیع شد‌، اتحادیه اروپا قصد دارد در جلسه کنونی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به تصویب قطعنامه‌ای مبنی بر تعیین گزارشگر ویژه در مورد افغانستان بپردازد.

طی هفته‌های اخیر اتحادیه اروپا و «میشل باشلت»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از شورا خواسته‌اند که تا هشتم اکتبر در نشستی، ساز و کاری را برای نظارت بر نقض حقوق بشر در افغانستان راه‌اندازی کند.

در عین حال تعدادی از کشورها از جمله پاکستان مخالفت خود را با ایجاد مکانیسم تحقیق اعلام کردند.

«جروم بونافون»، سفیر جدید فرانسه در سازمان ملل در ژنو‌، به نمایندگی از ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا در شورا در مورد پایبندی این کشورها به صلح و ثبات در افغانستان و همچنین حمایت مردم افغانستان سخن گفت.

وی گفت: «ما به شدت اقدامات خشونت‌آمیز و ارعاب توسط طالبان را محکوم می‌کنیم. مجرمان باید پاسخگو باشند».

پیش‌نویس قطعنامه اتحادیه اروپا به ویژه نگرانی خود را در مورد ادعاهای نقض حقوق بشر توسط طالبان و سایر طرف‌های درگیر ابراز و پیشنهاد تعیین یک گزارشگر ویژه مسئول نظارت بر وضعیت و توسعه حقوق بشر در افغانستان را ارائه می‌کند. 

وظیفه گزارشگر تهیه گزارش در مورد وضعیت حقوق بشر در کشور‌، ارائه توصیه‌هایی برای بهبود آن ، کمک به افغانستان در انجام تعهدات خود و ارائه مشاوره به جامعه مدنی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز