خبرگزاری کار ایران

آنتونی بلینکن:

هنوز توافقی با ایران برای بازگشت به مذاکرات صورت نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۲۷۹

وزیر خارجه آمریکا در نشستی خبری در نیویورک درباره وضعیت مذاکرات برجامی در وین، گفت که واشنگتن به طور کامل آماده بازگشت به وین و ازسرگیری گفت‌وگوها است، ولی هنوز توافقی با ایران برای بازگشت به مذاکرات صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در نشستی خبری در نیویورک درباره وضعیت مذاکرات برجامی در وین، گفت که واشنگتن به طور کامل آماده بازگشت به وین و ازسرگیری گفت‌وگوها است، ولی هنوز توافقی با ایران برای بازگشت به مذاکرات صورت نگرفته است.

وی بدون اشاره به بدعهدی‌های کشورش در قبال برجام، مدعی شد که آمریکا «صادقانه و قاطعانه مسیر دیپلماسی معنادار را در پیش گرفته است تا بازگشت دوجانبه به برجام محقق شود».

بلینکن افزود که پرسشی که در حال حاضر وجود دارد، این است که آیا ایران برای بازگشت به مذاکرات آمادگی دارد و در صورت آماده بودن، چه زمانی این روند را از سر خواهد گرفت.

وی افزود که «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز طی روزهای گذشته در نیویورک حاضر بود و بعد از چند روز پرثمر، به واشنگتن بازگشته است.

 بلینکن در ادامه با تکرار برخی ادعاها گفت: «همان طور اخیرا هم اشاره کرده‌ام، امکان بازگشت دوطرفه به اجرای تعهدات به لحاظ زمانی نامحدود نخواهد بود. در حال حاضر با گذشت هر روز و فعالیت‌های ایران خارج از چارچوب برجام، به ویژه افزودن به ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد یا حتی ۶۰ درصد و چرخش سریع‌تر سانتریفیوژها، به نقطه‌ای خواهیم رسید که بازگشت دوطرفه به برجام، منافع آن توافق را باز نمی‌گرداند».

وزیر خارجه آمریکا افزود که منتظر پاسخ ایران به این پرسش هستیم که آیا برای از سرگیری مذاکرات برجامی و حضور معنادار در این گفت‌وگوها آمادگی دارد یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز