خبرگزاری کار ایران

ورود ۲ کشتی جنگی ناتو به دریای سیاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۲۷۷

پارتمان اطلاعات و ارتباطات جمعی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کشتی گشت نیروی دریایی اسپانیا، رایو و کشتی مین‌یاب ویارجو ایتالیا وارد دریای سیاه شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، دپارتمان اطلاعات و ارتباطات جمعی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کشتی گشت نیروی دریایی اسپانیا، رایو و کشتی مین‌یاب ویارجو ایتالیا وارد دریای سیاه شدند.

کشتی‌های نظامی ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز ۲۳ سپتامبر به وقت محلی وارد این منطقه شدند.

نیروها و ناوگان دریای سیاه روسیه شروع به کنترل اقدام‌های کشتی‌های کشورهای عضو ناتو کردند.

وزارت خارجه روسیه در پایان ماه جولای، به تشدید مصنوعی تنش در دریای سیاه توسط بازیگران غیر منطقه‌ای اشاره کرد. وزارت خارجه به نقش ویژه ترکیه اشاره کرد که می‌تواند عبور کشتی‌های جنگی از تنگه‌ها را کنترل کند.

دریانوردی در بسفر و دردانل با کنوانسیون مونترو در سال ۱۹۳۶ تنظیم شده است. این سند، آزادی عبور از تنگه را برای کشتی‌های تجاری همه کشورها چه در زمان صلح و چه در زمان جنگ حفظ می‌کند. با این حال، رژیم عبور کشتی‌های جنگی در رابطه با کشورهای حوزه دریای سیاه و غیر از دریای سیاه متفاوت است. برای حوزه‌ غیر از دریای سیاه، محدودیت‌های قابل توجهی در کلاس و مدت اقامت وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز