خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس/ وقوع زمین‌لرزه در ملبورن/ درخواست طالبان برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۴۲۴

دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس، وقوع زمین‌لرزه در ملبورن و درخواست طالبان برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در تحلیلی به محورهای مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت.

- طالبان برخی ادعاها مبنی بر مداخله ایران در امور داخلی افغانستان را دروغ دانست.

- منابع خبری محلی از مهار آتش‌سوزی در هتل «الغری» کربلا که از جمله محل اسکان برخی زائران ایرانی بوده است، خبر دادند.

- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت که ۹۰ درصد موارد مورد اختلاف میان ایران و غرب در جریان مذاکرات برجامی در وین حل شده است.

- طالبان با معرفی نامزد خود برای نمایندگی در سازمان ملل متحد، خواستار سخنرانی در مجمع عمومی این سازمان شد.

- نخست‌وزیر پاکستان گفت که این کشور به همراه ایران، ازبکستان و تاجیکستان به صورت جمعی در مورد به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت رسمی افغانستان تصمیم خواهند گرفت.

- مقام‌های استرالیا از وقوع زمین‌لرزه در ملبورن واقع در جنوب این کشور خبر دادند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس در شرایطی که توافق‌نامه این دو کشور با استرالیا در خصوص انتقال فناوری زیردریایی هسته‌ای حاشیه‌ساز شده است، دیدار کردند.

- رئیس‌جمهور ترکیه ناسیونالیسم واکسن را مایه ننگ برای بشریت خوانده و تاکید کرد واکسن «تُرکوواک» را نه تنها در اختیار مردم‌مان بلکه در اختیار همه انسان‌ها قرار خواهیم داد.


 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز