خبرگزاری کار ایران

آنتونیو گوترش:

باید سازمان ملل را برای پاسخ به نیازهای امروز بازسازی کرد/ زمان پاسخگویی و بازیابی اعتماد فرا رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۳۳۷

دبیرکل سازمان ملل در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ دبیرکل سازمان ملل در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد. 

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل در سخنانش با بیان اینکه ارزش‌های بشری در جهان در هیچ زمانی مانند امروز در معرض تهدید نبوده است، گفت: «زمان آن فرا رسیده است تا به بازنگری ساختار سیاسی جهان پرداخت، زیرا ساختار کنونی جوابگوی چالش‌های جهان امروز نیست.»

وی تاکید کرد که باید سازمان ملل را برای پاسخ به نیازهای امروز بازسازی کرد و پیشنهادهایی را در این زمینه در گزارش خود گنجانده است.

گوترش وجود نابرابری اقتصادی در جهان را محکوم کرد و گفت وجود این نابرابری نه تنها اعتماد به دولت‌ها بلکه اطمینان به ارزش‌ها را تضعیف می‌کند.

وی گفت: «مردمی که ما نماینده آنها هستیم ممکن است ایمان خود را نه تنها به دولتها و موسسات از دست بدهند بلکه ارزش‌هایی را که ما در ۷۵ سال در سازمان ملل برای آنها کار کرده‌ایم مانند صلح، حقوق بشر، کرامت برای همه، برابری، عدالت و همبستگی نیز برای آنها رنگ می‌بازد.»

گوترش ادامه داد: «قول و تعهد اگر مردم نتیجه‌ای از آن را در زندگی روزمره خود نبینند، بی ارزش است. گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله آوارگان و مهاجران هدف‌های اصلی این آسیب‌ها هستند. اکنون زمان پاسخگویی و بازیابی اعتماد است. مشکلاتی که ما به وجود آورده‌ایم مسائلی هستند که خود ما می‌توانیم بر آنها فائق آییم.‌»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز