خبرگزاری کار ایران

سی‌ان‌ان بررسی کرد:

ادامه معمای ابتلای دیپلمات‌های آمریکایی به سندرم هاوانا در هند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۲۸۲

دیپلمات‌ها و مقام‌های آمریکایی در چندین کشور از سال ۲۰۱۶ به سندرم هاوانا مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، سندرم موسوم به «هاوانا» از سال ۲۰۱۶ تاکنون تعدادی از دیپلمات‌ها و مقام های آمریکایی در چندین کشور جهان را گرفتار کرده است که آخرین مورد آن ابتلای یک هیئت اطلاعاتی آمریکایی در دهلی نو بوده است.

این پدیده مرموز برای اولین بار در هاوانا، پایتخت کوبا ظاهر شد. در این هنگام اعلام شد حدود ۴۰ دیپلمات آمریکایی تحت تأثیر عامل خارجی ناشناخته‌ای قرار گرفته‌اند که رسانه‌ها آن را حملات صوتی توصیف کردند و ایالات متحده مقام‌های کوبا را مسئول این حوادث دانست.

در همین راستا اعلام شد دیپلمات‌هایی که در معرض این پدیده بوده‌اند، از علایمی چون احساس تهوع، سردرد، سرگیجه و سایر علایم غیر قابل توضیح رنج می‌برند.

در فواصل زمانی بعدی نیز شکایات بهداشتی مشابهی در سایر کشورها مطرح شد و چندین مورد مشابه حتی در ایالات متحده نیز مشاهده شد.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که تعداد حوادثی که احتمالاً با سندرم هاوانا مرتبط است از ۳۰۰ مورد فراتر می‌رود.

«ویلیام برنز»، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا جولای گذشته تصریح کرد که علت ابتلا به سندرم هاوانا در سال‌های اخیر در بین کارکنان آمریکایی در تعدادی از کشورها هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز