خبرگزاری کار ایران

درخواست پاکستان برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۱۷۷

پاکستان خواستار آزادی میلیاردها دلار دارایی‌های افغانستان پس از سیطره طالبان بر این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد پرس، «شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه پاکستان در آستانه مذاکرات درباره افغانستان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که اولویت اصلی جلوگیری از فروپاشی اقتصادی عمیق‌تر در کشور همسایه که می‌تواند فاجعه انسانی ایجاد کند.

قریشی گفت: «حاکمان جدید طالبان در افغانستان باید بدانند که اگر می‌خواهند به رسمیت شناخته شوند و به بازسازی این کشور جنگ‌زده کمک شود، باید با دیدگاه‌ها و معیارهای بین‌المللی همراه‌تر باشند».

وی تصریح کرد: «کشورها پیش از آنکه به فکر به رسمیت شناختن دولت جدید طالبان باشند، از نزدیک اوضاع افغانستان را زیر نظر دارند. من فکر نمی‌کنم کسی در حال حاضر عجله‌ای برای پذیرش آنها داشته باشد».

وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد که هدف کشورش برقراری صلح و ثبات در افغانستان است و برای رسیدن به این هدف ما به افغان‌ها پیشنهاد می‌کنیم که یک دولت فراگیر تشکیل دهند.

وی افزود: «اظهارات اولیه طالبان نشان می‌دهد که آنها این ایده را رد نمی‌کنند، بنابراین باید ببینیم چه پیش می‌آید».

قریشی ابراز امیدواری کرد که طالبان به وعده خود مبنی بر اجازه به دختران و زنان برای تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها عمل کند.

وی از ایالات متحده و سایر کشورهایی که دارایی های دولت سابق افغانستان را مسدود کرده‌اند خواست تا آنها را آزاد کنند زیرا این دارایی‌ها متعلق به افغانستان است و باید برای مردم این کشور هزینه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز