خبرگزاری کار ایران

سفیر فرانسه در واشنگتن:

گسستی در روابط با آمریکا صورت نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۶۸۱

سفیر فرانسه در ایالات متحده احضار خود از واشنگتن را اقدامی استثنائی و نشانه جدی بودن واکنش پاریس به قرارداد زیردریایی‌ها توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو آر تی ال، «فیلیپ اتین»،سفیر فرانسه در ایالات متحده  فراخوانده شدن از واشنگتن  از سوی کشورش را استثنایی دانست و این اقدام  را نشان‌دهنده جدیت واکنش پاریس به پرونده انحلال قرارداد زیردریایی‌ها توصیف کرد.

اتین با بیان اینکه وی برای مشورت به کشورش فرا خوانده شده است، گفت: «ما باید انتظارات خود را ارزیابی و ملاحظه کنیم.»

وی تأکید کرد: «این اقدام یک گسست نیست، اما در لحظه‌ای به شدت حساس قرار داریم که بتوانیم این نوع اشاره‌های دیپلماتیک را به دست آوریم. خود آمریکایی‌ها نگران حفظ روابط خود با فرانسه به عنوان یک متحد جدی و قابل اعتماد هستند.»

سفیر همچنین تصریح کرد که پاریس هرگز از تغییر موضع استرالیا در مورد قرارداد خرید زیردریایی از فرانسه مطلع نشده بود و ایالات متحده اهمیت این قرارداد را برای فرانسه از لحاظ صنعتی می‌دانست و از استراتژی ما در باره منطقه اقیانوس آرام آگاه بود.

وی در پایان افزود که آمریکایی‌ها، فرانسه و اتحادیه اروپا را به عنوان یک متحد مهم به ویژه از نظر امنیتی می‌دانند و ما به آمریکا در اروپا نیاز داریم و آنها نیز خواهان ادامه همکاری با ما هستند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز