خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

کشته شدن سرکرده داعش در منطقه «صحرای بزرگ» آفریقا/ تأکید تروئیکای اروپا بر حمایت از برجام و تعهد به مذاکرات وین/ تکذیب گزارش‌ها مبنی بر کشته یا زخمی شدن معاون نخست‌وزیر طالبان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۷۵۴

کشته شدن سرکرده داعش در منطقه «صحرای بزرگ» آفریقا، تأکید تروئیکای اروپا بر حمایت از برجام و تعهد به مذاکرات وین و تکذیب گزارش‌ها مبنی بر کشته یا زخمی شدن معاون نخست‌وزیر طالبان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،  معاون نخست‌وزیر طالبان، در ویدئویی برخی گزارش‌ها در خصوص مرگ یا زخمی شدن وی را رد کرد.

- سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، آزمایش اخیر موشکی کره‌شمالی را ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت خواند.

- تروئیکای اروپایی طی بیانیه‌ای در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی، بر حمایت خود از برجام و تعهد به مذاکرات وین، که در سایه آن مزایای برجام برای تمامی طرف‌ها تأمین شود، تأکید کردند.

- سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که به‌رغم انتصاب چهره‌های جدید در وزارت خارجه ایران، دولت آمریکا همچنان دیپلماسی را بهترین گزینه برای تهران می‌داند.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تغییرات اخیر در وزارت خارجه ایران، گفت که سیاست‌های واشنگتن در قبال تهران، فارغ از افراد، طراحی شده است.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در مراسم اعلام توافقنامه امنیتی سه‌جانبه واشنگتن، لندن و کانبرا، نام نخست‌وزیر استرالیا را فراموش کرد.

- مقام‌های پکن در واکنش به توافق‌نامه سه‌جانبه بریتانیا، آمریکا و استرالیا در تلاش برای مقابله با قدرت فزاینده چین، از این کشورها خواستند «ذهنیت جنگ سرد» را کنار بگذارد. 

- رئیس‌جمهوری فرانسه از کشته شدن سرکرده داعش در منطقه «صحرای بزرگ» آفریقا توسط نیروهای نظامی کشورش خبر داد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز