خبرگزاری کار ایران

خلوصی آکار:

ترکیه هرگونه تهدید علیه باکو را تهدید مستقیم آنکارا می‌داند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۶۲۵

وزیر دفاع ترکیه هر نوع تهدید علیه باکو را به مثابه تهدید علیه آنکارا توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه منطقه در مرحله بسیار حساسی قرار دارد و کشورش تحولات را از نزدیک دنبال می‌کند، گفت: «ترکیه هرگونه تهدید علیه باکو را تهدید مستقیم آنکارا می‌داند».

آکار حین سخنرانی در رزمایش مشترک بین نیروی هوایی ترکیه و جمهوری آذربایجان در قونیه تاکید کرد که ترکیه به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورهای همسایه احترام می‌گذارد و به خاک هیچ کشوری طمع ندارد و مرزهای کشورهای همسایه را نقض نمی‌کند‌.

وی افزود: «در عین حال ما به هیچکس اجازه نمی‌دهیم مرزهای زمینی‌، دریایی و هوایی ترکیه و کشورهای دوست و برادر را نقض کند. ما به رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه  وزن و گستره نفوذ  خود را در سطح جهانی افزایش داده‌ایم».

آکار در مورد روابط کشورش با آذربایجان گفت که ترکیه هرگونه تهدیدی علیه باکو را تهدید مستقیم برای آنکارا می‌داند و نیروهای مسلح ترکیه همچنان به آذربایجان در خنثی‌سازی مین در مناطق آزاد شده از کنترل ارامنه در منطقه قره‌باغ کمک می‌کنند.

وی افزود: «بسیار مهم است که ارمنستان به درخواست‌های صلح در منطقه پاسخ دهد. اردوغان و الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان از ارمنستان در این زمینه دعوت کردند‌، اما متأسفانه تاکنون هیچ پاسخی از سوی ایروان دریافت نشده است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز