خبرگزاری کار ایران

تلاش مقام‌های سعودی برای خرید سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۴۴۳

وب‌سایت آمریکایی برکینگ دیفنس از تماس عربستان سعودی با مقام‌های اسرائیلی درباره امکان خرید سامانه‌های موشکی ساخت این رژیم خبر داد.

به گزارش ایلنا، وب سایت آمریکایی «برکینگ دیفنس» در زمینه امور نظامی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقام‌های سعودی با تل آویو درباره امکان خرید سامانه‌های دفاع موشکی ساخت اسرائیل تماس گرفته‌اند‌.

بر اساس این گزارش، این در شرایطی است که سیستم‌های موشکی آمریکایی که عربستان از مدت‌ها پیش به آنها تکیه داشت، حذف شده‌اند.

در گزارشی از آسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه آمده است که باتری‌های آمریکایی «ثاد» و «پاتریوت» بدون سر و صدا از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان واقع در خارج از ریاض خارج شده‌اند.

برکینگ دیفنس توضیح داد که اگرچه خروج سیستم‌های پدافند هوایی از منطقه از چند ماه پیش قابل پیش‌بینی بود، اما دقیقاً مشخص نیست که این سامانه‌های آمریکایی چه زمانی به مکان دیگر منتقل می‌شود.

این وب سایت به نقل از منابع اسرائیلی اعلام کرد که عربستان سعودی در حال مطالعه جدی جایگزین‌هایی چون چین‌، روسیه و اسرائیل است، اقدامی که چند سال پیش غیرممکن به نظر می‌رسید.

به طور خاص‌‌، سعودی‌ها در حال بررسی جذب سامانه گنبد آهنین و یا  سیستم‌های دفاعی باراک هستند که برای رهگیری موشک‌های کروز طراحی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز