خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه قطر:

در به رسمیت شناختن گروه طالبان شتابزده عمل نخواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۳۶۹

سخنگوی وزارت خارجه قطر با عمل‌گرا شمردن گروه طالبان خواستار قضاوت این گروه بر اساس عملکردشان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴، سخنگوی وزارت خارجه قطر با عمل‌گرا شمردن گروه طالبان خواستار قضاوت این گروه بر اساس عملکردشان شد. 

«لؤلؤ الخاطر»، سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: «این به مردم افغانستان بستگی دارد نه جامعه بین‌المللی که سرنوشت خود را تعیین کنند».

الخاطر گفت: «طالبان عملگرایی زیادی از خود نشان دادند. بیایید از فرصت‌ها استفاده کنیم و اقدامات آن‌ها را قضاوت کنیم. آنها حاکمان واقعی هستند. در این مورد هیچ شکی وجود ندارد».

وی بر وجود برخی نشانه‌های خوب حاکمان جدید افغانستان تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: «این واقعیت که بسیاری از افراد از جمله بسیاری از دانش آموزان دختر توانستند کابل را ترک کنند، موضوع بسیار مهمی است، زیرا این اتفاق بدون همکاری طالبان امکان‌پذیر نبود».

وی افزود: «قطر در به رسمیت شناختن گروه طالبان شتابزده عمل نخواهد کرد اما همزمان تعامل خود با این گروه را متوقف نخواهد کرد. ما راه میانی را انتخاب کرده ایم».

الخاطر در ادامه تاکید کرد که طالبان از زمان بازگشت به قدرت‌، تا حد زیادی مقامات بهداشتی افغانستان به ویژه کادر زنان  زنان را در ادامه فعالیت‌های برای مبارزه با ویروس کرونا آزاد گذاشته است‌. 

وی گفت: «آیا تصویر  موجود خوب است؟ نه ، اینطور نیست. راه خروج از بحران از طریق ایجاد اعتمادسازی آن هم به صورت تدریجی خواهد بود. اما ما نیز باید در وهله نخست به همه اقدامات مثبت طالبان واکنش مثبت نشان دهیم».

الخاطر افزود: «افغانستان یک کشور مستقل است، مردم افغانستان باید نظر خود را بگویند. وقتی ما در مورد پاسخ افغانستان به جامعه بین‌المللی صحبت می‌کنیم ، این بدان معنا نیست که جامعه بین‌المللی می‌تواند یا باید سرنوشت مردم افغانستان را کنترل کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز