خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه روسیه:

مسکو با هر گونه تلاش برای تغییر قدرت در گینه به روش غیر قانونی مخالف است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۴۷۹

وزارت خارجه روسیه بر مخالفت مسکو با هر گونه تلاش برای تغییر قدرت در گینه به روش غیر قانونی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در نخستین واکنش به کودتای نظامی در گینه با تاکید بر مخالفت مسکو با هرگونه تلاش برای تغییر قدرت در گینه به صورت غیرقانونی از شورشیان خواست فورا رئیس‌جمهوری این کشور را آزاد کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «ما با نگرانی زیادی تحولات جمهوری دوست گینه را دنبال می‌کنیم، جایی که گروهی از سربازان به فرماندهی مامادی دومبویا فرمانده سابق نیروهای ویژه گردان قدرت را با زور اسلحه به دست گرفت».

در این بیانیه تاکید شده است: «گزارش‌های رسانه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه شورشیان به محل اقامت رئیس‌جمهور حمله و او را دستگیر کرده‌اند. همچنین تعلیق قانون اساسی، انحلال پارلمان و دولت و وضع مقررات منع رفت و آمد در سراسر کشور اعمال کرده‌اند».

وزارت خارجه روسیه اعلام  کرد: «ما خواستار آزادی رئیس‌جمهور گینه و تضمین امنیت وی هستیم. ما لازم می‌دانیم که فوراً وضعیت گینه به روند قانون اساسی خود بازگردد. ما از همه نیروهای سیاسی گینه می‌خواهیم از هر نوع اقداماتی که منجر به خشونت بیشتر می شود، پرهیز کنند و به سمت صلح از طریق مذاکره حرکت کنند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز