خبرگزاری کار ایران

مقام بریتانیایی:

تشکیل دولت فراگیر در افغانستان امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۹۴۳

فرمانده ستاد ارتش بریتانیا از امکان تشکیل دولت فراگیر در افغانستان پس از روی کار آمدن گروه طالبان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «نیکلاس کارتر»، فرمانده ستاد ارتش بریتانیا معتقد است که تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان‌، پس از روی کار آمدن گروه طالبان در این کشور امکان‌پذیر است.

کارتر گفت: «امکان دستیابی به سازش سیاسی وجود دارد و پرونده تشکیل دولت فراگیر هنوز باز است و این موضوع امکان‌پذیر است، اما در عین حال گرایش‌های متفاوتی در رهبری طالبان وجود دارد که مواضع متفاوتی در برخی موضوعات با یکدیگر دارند». 

وی افزود: «گروه طالبان یک ساختار بسیار یکنواخت است. در میان اعضای آن نمایندگان دفتر سیاسی در قطر حضور دارند و آن‌ها هستند که در دوحه مذاکره می‌کنند. به عنوان مثال شبکه حقانی نیز وجود دارد». 

این مقام نظامی بریتانیا با بیان اینکه افغانستان جدید در واقع از دو کشور یعنی شهرها و مناطق روستایی تشکیل می‌شود که با یکدیگر تفاوت دارند، تاکید کرد: «طالبان در حال حاضر مهارت کافی برای هدایت کل کشور را ندارد». 

وی گفت: «مبارزه برای قدرت یک چیز است و رهبری کشور ۳۸ میلیون نفری کاملا چیز دیگری است. طالبان سعی می‌کنند به نقش جدید خود عادت کنند». 

کارتر در عین حال تاکید کرد که رفتار گروه طالبان این بار ممکن است محافظه‌کارتر از گذشته باشد،‌ زیرا این گروه در حال حاضر می‌خواهد امکان دسترسی خود به ذخایر دولت افغانستان در بانک‌های آمریکایی را حفظ کند‌.

وی در پایان توضیح داد: «ما باید منتظر بمانیم تا ببینیم آنها چگونه عمل می‌کنند. این امکان وجود دارد که آنها از نظر رهبری کارآمد دولت مدرن به کمک نیاز داشته باشند و در صورت لزوم نیز ممکن است به هر طریقی به آنها کمک شود».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز