خبرگزاری کار ایران

هشدار بولسونارو به دیوان عالی برزیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۲۷۳

رئیس‌جمهوری برزیل تظاهرات مقرر در هفتم سپتامبر را به عنوان هشداری به قاضی‌های دیوان عالی کشور توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ژائیر بولسونارو»، رئیس‌جمهوری برزیل‌‌اعلام کرد که تظاهرات برنامه‌ریزی شده برای هفتم سپتامبر به عنوان هشداری برای دو قاضی دیوان عالی کشور است که وی چند هفته است در حال آزمایش قدرت با آن‌ها است.

رئیس‌جمهوری راست افراطی در این تظاهرات در حمایت از دولت خود که امیدوار است در نمایشی از قدرت به مناسبت روز ملی در بحبوحه بحران‌های ساختاری در کشور گسترده باشد، شرکت می‌کند.

بولسونارو گفت: «ما نمی‌توانیم قبول کنیم که یک یا دو نفر از قدرت خود برای کشاندن کشور به سمت و سوی دیگری استفاده کنند».

وی افزود: «پیامی که سه‌شنبه آینده برای این دو نفر در خیابان ارسال خواهید کرد هشداری برای آنها خواهد بود که در مسیر اشتباه حرکت می‌کنند و باید به قانون اساسی و آزادی ما احترام بگذارند».

بولسونارو این اظهارات را خطاب به «الکساندر مورائس» و «لوئیس روبرتو باروسو»، از قضات دیوان عالی مطرح کرد.

مورائس تصمیم گرفت تحقیقات علیه رئیس‌جمهور را به اتهام انتشار اطلاعات نادرست آغاز کند و دستور حمله به تعدادی از حامیانش را به ظن سازماندهی یا تأمین مالی تظاهرات علیه دموکراسی صادر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز