خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی ارتش آزاد سوریه برای برقراری آتش بس در عید قربان

کد خبر : ۱۱۲۵۶۴

ارتش آزاد سوریه اعلام کرد که آماده برقراری آتش‌بس موقت در استان «حمص» و اطراف «دمشق» به مناسبت عید قربان به منظور رسیدن کمک‌ها به مناطق آسیب‌دیده از جنگ است.

گروه مسلح موسوم به «ارتش آزادی سوریه» آمادگی خود را برای برقراری آتش بس موقت به مناسبت عید «قربان» اعلام کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، ارتش آزاد سوریه اعلام کرد که آماده برقراری آتش‌بس موقت در استان «حمص» و اطراف «دمشق» به مناسبت عید قربان به منظور رسیدن کمک‌ها به مناطق آسیب‌دیده از جنگ است.
این گروه مسلح برقراری آتش‌بس طولانی‌مدت با دولت سوریه را رد کرد.
در همین حال، «ویتالی چورکین» نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس طولانی‌مدت میان دولت و گروه‌های مسلح در سوریه برای تسهیل کار بازرسان سازمان ملل به منظوز نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه شد.
پیش از این، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی به طور مشترک خواستار برقراری آتش‌بس در سوریه به مناسبت عید قربان شده بودند.
این در حالی است که گروه ارتش آزاد سوریه با صدور بیانیه‌ای دمشق را منطقه نظامی اعلام کرد.
این گروه مسلح در این بیانیه از شهروندانی که در نزدیکی مراکز امنیتی ساکن هستند، خواست خود را از این مراکز دور کنند زیرا قصد دارد با موشک و خمپاره به مراکز امنیتی حمله کند.
تهدید ارتش آزاد سوریه در حالی اعلام می‌شود که طی روزهای اخیر ارتش و نیروهای دفاع ملی سوریه موفق شدند مناطق بسیاری را در اطراف دمشق از گروه‌های مسلح بازپس گرفته و این گروه‌ها را در چندین منطقه نیز به محاصره کامل خود درآورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز