خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

گزارش بلومبرگ در خصوص عدم از سرگیری مذاکرات وین تا ماه نوامبر/ اصابت ۲ موشک به پایگاه آمریکایی‌ها در دیر الزور/ تأکید بوررل بر لزوم همکاری با ایران در خصوص پناهجویان افغان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۰۵۰

گزارش بلومبرگ در خصوص عدم از سرگیری مذاکرات وین تا ماه نوامبر، اصابت دو موشک به پایگاه آمریکایی‌ها در دیر الزور و تأکید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم همکاری با ایران در خصوص پناهجویان افغان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین و نماینده دائم آن در اتحادیه عرب اعلام کرد که رئیس تشکیلات خودگردان، امروز -چهارشنبه- طی سفری رسمی راهی قاهره خواهد شد.

-در پی شکست تلاش‌های پنج حزب اصلی هلند برای تشکیل کابینه پس از گذشت پنج ماه از انتخابات سراسری، دو حزب اصلی این کشور اعلام کردند که از مذاکرات کنار می‌کشند.

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم همکاری با همسایگان افغانستان از جمله ایران در خصوص بحران پناهجویان تأکید کرد.

- منابع محلی از اصابت دو موشک به پایگاه آمریکایی «کنیکو» در دیرالزور سوریه خبر دادند.

- وزیر خارجه اعلام روسیه کرد که مسکو به فکر صلح در افغانستان و تصمیماتی است که به حضور تروریست‌ها در این کشور خاتمه دهد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا یک روز پس از تکمیل روند خروج این کشور از افغانستان، بار دیگر از عملکرد خود در قبال این کشور قاطعانه دفاع کرد.

- پایگاه خبری بلومبرگ در گزارشی نوشت که ممکن است دولت جدید ایران، تا ماه نوامبر مذاکرات احیای برجام را از سر نگیرد.

- وزیر خارجه بریتانیا با اشاره به بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، گفت که باید با «واقعیات جدید» در افغانستان روبه‌رو شد.

- تحقیقاتی که کنگره آمریکا اخیراً انجام داده حاکی از آن است که این کشور برای ورود به جنگ‌‌های آتی آمادگی ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز