خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت:

طالبان در روند خروج افغان‌ها و اتباع خارجی از افغانستان دخالت نکند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۵۱۸

شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای از طالبان خواست در خروج افغان‌ها و خارجی‌ها دخالت نکند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای از طالبان خواست در خروج افغان‌ها و خارجی‌ها دخالت نکند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای از سوی بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده به تصویب رساند که از طالبان می‌خواهد تا به تعهدات خود برای تضمین خروج رایگان و ایمن افغان‌ها و خارجی‌ها از افغانستان عمل کنند.

۱۳ کشور به قطعنامه رای مثبت و روسیه و چین به آن رای ممتنع دادند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات روز ۲۶ آگوست در نزدیکی فرودگاه کابل را به شدت محکوم کرده و خاطرنشان کردکه طالبان این حمله را محکوم کرده است.

در این قطعنامه آمده است که شورای امنیت سازمان ملل بیانیه طالبان در ۲۷ آگوست را در نظر می‌گیرد که در آن، این گروه متعهد شده بود که افغان‌ها می‌توانند به خارج از کشور سفرکنند، هر زمان که بخواهند می‌توانند افغانستان را ترک کرده و از هر گذرگاه مرزی زمینی افغانستان را ترک کنند. از جمله از طریق فرودگاه تازه باز شده و امن در کابل - در حالی که هیچ کس مانع خروج آنها نشود.

در این قطعنامه آمده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد از طالبان انتظار دارد که به این تعهدات و سایر تعهدات از جمله در مورد خروج ایمن، مطمئن و منظم افغان‌ها و همه شهروندان خارجی از افغانستان پایبند باشد.

بر اساس این سند، شورای امنیت سازمان ملل می خواهد که خاک افغانستان برای تهدید یا حمله به هیچ کشوری یا پناه دادن یا آموزش تروریست‌ها و همچنین برنامه‌ریزی یا تأمین مالی حملات تروریستی استفاده نشود.

در قطعنامه شورای امنیت بر اهمیت مبارزه با تروریسم در افغانستان، از جمله علیه افراد و سازمان‌هایی که مطابق قطعنامه ۱۲۶۷ (۱۹۹۹) در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، تاکید شده و به تعهدات مربوطه طالبان در این زمینه اشاره می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز