خبرگزاری کار ایران

پنتاگون خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۵۰۸

وزارت دفاع آمریکا خروج کامل نیروهای این کشور و پایان مأموریت نظامی خود در افغانستان را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، وزارت دفاع آمریکا خروج کامل نیروهای این کشور و پایان مأموریت نظامی خود در افغانستان را اعلام کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که با خروج کامل نیروهای آمریکایی، ماموریت ۲۰ ساله ایالات متحده در خاک افغانستان به پایان رسیده است.

«کنت مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های سنتکام نیز با حضور ویدئو کنفرانسی در کنفرانس خبری در پنتاگون اعلام کرد که تمامی نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان خارج شدند.

وی افزود: «آخرین هواپیمای نظامی سی-۱۷ آمریکا از فرودگاه حامد کرزی در کابل در ساعت سه و ۲۹ دقیقه دقیقه بعدازظهر به وقت شرق آمریکا، خارج شد.»

فرمانده سنتکام در ادامه گفت در جریان عملیات خروج، حدود ۱۲۳ هزار تن از افغانستان خارج شدند.

مک‌کنزی در مورد تجهیزات نظامی که به جا مانده بود، گفت: «برخی از این تجهیزات را خارج کرده و برخی از آن‌ها را از حالت نظامی خارج کردیم، به صورتی که دیگر قابل استفاده نخواهند بود. تجهیزاتی که نتوانستیم خارج کنیم از جمله چند خودروی هام‌وی و چند هواپیمای نظامی را به حالتی درآوردیم که دیگر قابل استفاده نباشد».

وی در مورد امکان فعالیت فرودگاه کابل گفت: «یکی از تجهیزاتی که از حالت نظامی خارج نکردیم، چیزهایی بود که برای اداره فرودگاه به آن نیاز است. مانند خودروها و قطعات یدکی فرودگاه. آن‌ها قابل استفاده است و می‌تواند برای فعالیت فرودگاه کابل مورد استفاده قرار گیرد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز