خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب‌الله لبنان:

مقام‌های واشنگتن به آمریکایی بودن داعش اذعان کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۰۲۵

دبیر کل حزب الله به مناسبت چهارمین سالروز آزادی دوم سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنرانی خود با اشاره به اینکه این پیروزی رایگان به دست نیامده بلکه با جانفشانی و صبر و پایداری به ثمر نشسته است، گفت که پیروزی الجرود در چهار سال گذشته بخشی از جنگ سوریه و از طرح های خطرناک برای منطقه بود.

سید حسن نصرالله افزود که داعش در صدد تسلط بر همه سوریه بود و لبنان نیز بخشی از طرح این گروه تروریستی بود. داعش در صدد وصل کردن تدمر به قلمون بود و اگر این کار را می کرد نبرد دشوار تر می‌شد چرا که این گروه از حمایت بین‌المللی و منطقه‌ای و تسهیلات زیادی برخوردار بود و هزاران مسلح خود را به منطقه آورده بود.

وی به اذعان مقام‌های آمریکایی به نقش این کشور در ایجاد داعش اشاره کرد و گفت که ترامپ و دیگر مقامات بلند پایه آمریکا بارها تکرار کردند که داعش دست پرورده باراک اوباما و هیلاری کلینتون بوده است.

دبیرکل حزب‌الله خاطرنشان کرد داعش تهدیدی دائمی برای الجرود، البقاع ،بیروت و ارتش لبنان بود و در ویدئوهایشان نیز به تهدیدات خود اشاره کرده بودند. از سوی دیگر، دولت در مقابله با تروریست‌های داعشی و دفاع از مناطق و روستاها ناتوان بود و سفارت آمریکا هم دولت را با تهدید قطع کمک به ارتش لبنان، از مقابله با داعش بازداشته بود.

وی افزود که البته «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان در برابر فشارهای آمریکا مبنی بر مداخله نکردن در مقابله با تروریسم، تسلیم نشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز