خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

هشدار فوری سفارت آمریکا در خصوص مخاطرات امنیتی فرودگاه کابل/ دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه ایالات متحده/ تاکید رئیس‌جمهوری ترکیه بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۶۳۵

هشدار فوری سفارت آمریکا در خصوص مخاطرات امنیتی فرودگاه کابل، دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه ایالات متحده و تاکید رئیس‌جمهوری ترکیه بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر امور خارجه کویت در تماس تلفنی، انتخاب حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک گفت.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به آمریکا سفر کرده است، امروز -پنجشنبه- با رئیس‌جمهوری این کشور درباره ایران رایزنی می‌کند.

- رئیس‌جمهوری ترکیه ضمن تاکید بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، تصریح کرد که فعلا پیام‌‌های طالبان را با خوش‌بینی محتاطانه ارزیابی می‌کنیم.

- خبرگزاری بلومبرگ به نقل از برخی منابع آگاه، از تلاش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تدوین طرح‌های احتمالی به منظور نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین خبر داد.

- سفارت آمریکا در کابل به اتباع خود هشدار داد به دلیل مخاطرات امنیتی به فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزی» نروند و از ورودی‌های این فرودگاه فاصله بگیرند.

- سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا هرگز سقفی برای شمار کسانی که از افغانستان خارج خواهد کرد، تعیین نکرده است.

- وزیر دفاع آمریکا در جریان دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که آمریکا حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر ایران و گروه‌های مورد حمایت این کشور را به رسمیت می‌شناسد.

- وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گفت که دو طرف چالش مشترکی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران دارند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز