خبرگزاری کار ایران

سخنگوی طالبان:

آماده عادی‌سازی روابط با کشورهای شرکت‌کننده در جنگ علیه افغانستان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۲۹۱

سخنگوی طالبان از آمادگی این گروه برای عادی‌سازی روابط با کشورهای مختلف از جمله کشورهای شرکت کننده در جنگ علیه افغانستان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، «یوسف احمدی» سخنگوی گروه طالبان تاکید کرد که دولت موسوم به امارت اسلامی آماده عادی‌سازی روابط با کشورهای مختلف است از جمله کشورهایی که در جنگ علیه افغانستان مشارکت کردند. 

احمدی گفت: «گروه طالبان‌‌ با همه کشورهای همسایه از جمله پاکستان در چارچوب احترام متقابل همسو با منافع ملی روابط برقرار خواهد کرد». 

وی درباره موضع طالبان در قبال زنان گفت: «همه حقوقی که شریعت اسلامی به زنان بخشیده است، به آن‌ها داده خواهد شد». 

احمدی در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاه گروه طالبان برای تعامل با دولت پیشین و امکان بهره‌مندی از کارکنان آن گفت: «ابتدا باید تأکید کنیم که هویت ما امارات است نه گروه و بله‌، ضرورت پذیرش و بهره‌مندی از کارکنان دولت قبلی اولویت امارت اسلامی است».

وی درباره تغییر دیدگاه سیاسی و اجتماعی طالبان از سال ۲۰۰۱ تا‌کنون‌، توضیح داد که اولین و مهم‌ترین تغییر برای طالبان تغییری است که باعث ایجاد صلح و عفو عمومی در کشور شد و موسسه‌ها را تاسیس و برای رسیدگی آسان به مشکلات مردم فعال کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز