خبرگزاری کار ایران

دیده‌بان حقوق بشر:

حملات اخیر اسرائیل به برج‌های شهر غزه در سطح جنایت جنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۲۵۴

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل حملات هوایی اسرائیل به برج‌های شهر غزه در ماه مه گذشته را در سطح جنات جنگی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، دیده‌بان حقوق بشر امروز -‌دوشنبه- گزارش داد که حملات هوایی اسرائیل به چهار برج در شهر غزه در ماه مه گذشته و ویرانی آنها قوانین جنگ را نقض کرده و می‌تواند جنایت جنگی محسوب شود.

بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر، این حملات همچنین به ساختمان‌های اطراف خسارت وارد کرد، ده‌ها خانواده را آواره و ده‌ها شغل را که مایه امرار معاش بسیاری از مردم بودند، تعطیل کرد.

در پایگاه الکترونیک این سازمان تاکید شده است که مقام‌های اسرائیلی در حمله خود به برج‌های «هنادی»، «الجوهره»، «الشروق» و «الجلاء» در غزه مدعی شدند که گروه‌های مسلح فلسطین از این برج‌ها برای اهداف نظامی استفاده می‌کنند، اما آنها شواهدی برای اثبات این ادعاها ارائه ندادند. 

«ریچارد ویر»، محقق بخش بحران و درگیری‌های سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفت: «حملات غیرقانونی اسرائیل به چهار برج در شهر غزه باعث خسارت‌های شدید و پایدار به تعداد بی‌شماری فلسطینی شد که در این برج‌ها زندگی ‌یا کار می‌کردند ، خرید می‌کردند و مشغول فعالیت‌های تجاری بودند.»

 وی از ارتش اسرائیل خواست شواهد لازم برای اثبات ادعاهای خود در انجام  این حملات را به صورت علنی ارائه دهد.

این سازمان تأکید کرد که آثار درازمدت حملات فراتر از تخریب ساختمان‌ها است، بسیاری از مشاغل با بسته شدن شرکت‌ها از بین رفت و بسیاری از خانواده ها آواره شدند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز