خبرگزاری کار ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

انتقال ده‌ها هزار نفر از افغانستان تا پایان آگوست، غیرممکن است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۳۹۵

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خروج ده‌ها هزار کارمند افغان و خانواده آنها تا پایان ماه جاری میلادی را امری دور از ذهن و غیرممکن خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جوسپ بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خروج ده‌ها هزار کارمند افغان  و خانواده آنها تا پایان ماه جاری میلادی را امری دور از ذهن و غیرممکن خواند.

وی که در جریان بازدید از یک پایگاه نظامی هوایی در اسپانیا که میزبان موقت شماری از افغان‌های منتقل‌شده به اروپا است صحبت می‌کرد، افزود که «از نظر ریاضی غیرممکن است» که آمریکا و متحدانش بتوانند ده‌ها هزار کارمند و خانواده افغان که با نیروهای غربی همکاری داشته‌اند را تا ۳۱ آگوست تخلیه کنند.

این مقام اتحادیه اروپا افزود که هنوز اخباری در خصوص تمدید حضور آمریکایی‌ها در افغانستان دریافت نکرده‌ایم اما تغییر در این تصمیم ناممکن نیست. آنها قصد دارند ۶۰ هزار نفر را تا پایان ماه خارج کنند و این امر از نظر ریاضی ناممکن است.

بوررل همچنین با انتقاد از برخی تدابیر امنیتی شدید آمریکا در فرودگاه کابل، آن را مانعی برای افغان‌هایی خواند که خواستار ورود به کابل هستند.

وی گفت که از آنها خواسته‌ایم که از خود قدری انعطاف نشان دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز