خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان/ مسدود شدن دسترسی افغانستان به منابع مالی از سوی صندوق بین‌المللی پول/ وقوع انفجار در بندر حیفا

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۶۳۱

گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان، مسدود شدن دسترسی افغانستان به منابع مالی از سوی صندوق بین‌المللی پول و وقوع انفجار در بندر حیفا از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع انفجار در یک مجتمع پتروشیمی در بندر حیفا خبر دادند.

- رئیس‌جمهوری فراری افغانستان، برای نخستین بار پس از ترک کشور، طی پیامی ویدئویی خطاب به مردم افغانستان صحبت کرد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است برای نخستین بار بعد از تصدی این سمت عازم آمریکا شود و با رئیس‌جمهوری این کشور درباره ایران رایزنی کند.

- رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که صرف نظر از این که چه کسی روی کار آید، ماندن کنار افغانستان در روزهای خوب و بد لازمه وفای به عهد و برادری است.

- صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که به دلیل شرایط نامطمئن در افغانستان، دسترسی این کشور به منابع مالی را مسدود کرده است.

-  رئیس‌جمهوری آمریکا طی مصاحبه‌‌ای با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» گفت که نظامیان این کشور تا خروج کامل شهروندان آمریکا در افغانستان خواهند ماند.

-‌ گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی طی نامه‌ای به وزیر دفاع این کشور خواستار توضیح پنتاگون درباره تجهیزات نظامی آمریکا که به دست طالبان افتاده است، شدند.

- وزرای خارجه آمریکا و عربستان طی تماسی تلفنی درباره تحولات افغانستان رایزنی کردند.

- معاون وزیر خارجه آمریکا گفت که این کشور دیگر رئیس‌جمهوری فراری افغانستان را به رسمیت نخواهد شناخت.

- رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که در چهار استان مرزی این کشور با ایران، دیوار ساخته می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز