خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ورود رئیس سیا به سرزمین‌های اشغالی/ دستور رئیس‌جمهوری افغانستان برای تسلیح شهروندان افغان برای مقابله با طالبان/ استعفای فرماندار نیویورک

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۵۲۸

ورود رئیس سیا به سرزمین‌های اشغالی، دستور رئیس‌جمهوری افغانستان برای تسلیح شهروندان افغان برای مقابله با طالبان و استعفای فرماندار نیویورک از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، فرماندار نیویورک که به آزار جنسی متهم شده بود، استعفا داد

- رئیس‌جمهوری افغانستان بعد از پیشروی طالبان در مرزهای مزار شریف بزرگ‌ترین شهر شمال افغانستان و مرکز ولایت بلخ دستور داد، شهروندان مجهز به سلاح شوند.

- معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که حمله ۲۹ ماه جولای به نفت‌کش «مرسر استریت» متعلق به رژیم صهیونیستی از مبدأ یمن انجام شده است.

- رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای گفت‌وگو با مقام‌های رژیم صهیونیستی، وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که تا زمانی که فعالیت‌های هسته‌ای این کشور ادامه داشته باشد، کنار نخواهیم ایستاد و از جامعه بین‌الملل نیز می‌خواهیم مسیر مشابهی در پیش بگیرند.

- دفتر روابط بین‌الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای تعرض هیأت آمریکایی به مسجدالاقصی تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

- رئیس‌جمهوری ایالات آمریکا گفت که از تصمیم خود برای خروج نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان پشیمان نیست.

- کره‌شمالی تنها چند روز پس از فعال شدن مجدد خطوط تماس میان سئول و پیونگ‌یانگ، بار دیگر اقدام به قطع خطوط ارتباطی کرده است.

- سخنگوی کاخ سفید در واکنش به پیشروی سریع نیروهای طالبان در افغانستان، در کنفرانسی خبری گفت که اعتقاد ما این است که نیروهای امنیتی افغان، توانایی دفاع از خود را دارند. 

- کنگره آمریکا با ۶۹ رای موافق در برابر ۳۱ رای مخالف با طرح یک تریلیون دلاری رئیس‌جمهوری این کشور برای بازسایی تأسیسات زیرساختی موافقت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز