خبرگزاری کار ایران

ولایمیر پوتین:

دمشق به طور شفاف در فرایند نابودسازی سلاح‌های شیمیایی خود مشارکت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۴۳

اولویت امروز در مورد سوریه نه فقط باید از بین بردن سلاح‌های شیمیایی، بلکه باید گفت‌و‌گو میان همه طرف‌های نزاع در این کشور باشد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که دمشق با شفافیت کامل و به طور پویا در نابودسازی سلاح‌های شیمیایی خود مشارکت دارد.
به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، پوتین در کنفرانسی مطبوعاتی در پایان نشست سران کشورهای آسیایی و اقیانوس آرام در جزیره «بالی» اندونزی گفت که روسیه و آمریکا در مورد چگونگی از بین بردن سلاح‌های شمیایی سوریه تفاهم دارند.
رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که وی بر این باور است که کار‌شناسان بین‌المللی سلاح‌های شیمیایی که ماه گذشته میلادی به سوریه رفتند، می‌توانند ماموریت از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه را طی یک سال انجام دهند.
پوتین تصریح کرد که دمشق به طور کاملا شفاف و پویا در فرایند نابود سازی سلاح‌های شیمیایی خود مشارکت کرده است.
وی در این کنفرانس مطبوعاتی افزود که امیدوار است سوریه به همین شکل به فرایند نابودسازی سلاح‌های شیمیایی خود ادامه دهد.
پوتین همچنین خواستار گسترش فهرست شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین المللی ژنو۲ و دعوت از کشورهای اسلامی دیگر نظیر اندونزی برای شرکت در این کنفرانس شد.
رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه گفت که اولویت امروز در مورد سوریه نه فقط باید از بین بردن سلاح‌های شیمیایی، بلکه باید گفت‌و‌گو میان همه طرف‌های نزاع در این کشور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز