خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه رومانی:

هم‌پیمانان خود در ناتو را در جریان حمله به نفت‌کش «مرسر استریت» قرار دادیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۸۴۶

وزیر خارجه رومانی اعلام کرد که این کشور هم‌پیمانان خود در ناتو را در جریان حمله به نفت‌کش «مرسر استریت» قرار داده است.

به گزارش ایلنا، «وگدان اورسکو» وزیر خارجه رومانی اعلام کرد که این کشور هم‌پیمانان خود در ناتو را در جریان حمله به نفت‌کش «مرسر استریت» قرار داده است.

اورسکو در پیامی توییتری نوشت: که رومانی همراه با آمریکا و انگلیس، به طور رسمی هم‌پیمانان ناتو را در خصوص نقض آشکار قوانین بین المللی در حمله به کشتی مرسر استریت مطلع کرده است.

وی با «عمدی» خواندن حمله به این نفت‌کش، اعلام کرد که این حمله تهدیدهایی را برای امنیت ناوبری بین‌المللی و صلح و امنیت بین‌المللی به همراه داشته است.

رومانی پیش از این، به همراه بریتانیا و لیبریا طی مواضعی بی‌اساس و بدون ارائه هیچ‌گونه سندی، ایران را به دست داشتن در حمله به نفت‌کش رژیم صیهونیستی در دریای عمان متهم کردند.

این سه کشور طی گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل متحد مدعی شدند که حمله به نفت‌کش رژیم صهیونیستی، «به احتمال خیلی زیاد» کار ایران بوده و با استفاده از یک یا دو پهپاد مجهز به مواد منفجره صورت گرفته است.

در این نامه خطاب به ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل آمده است: «این حمله، مخل ایمنی و امنیت کشتی‌رانی بین‌المللی و خطری برای امنیت و سلامت آن و نقض صریح قوانین بین‌المللی است».

بریتانیا، رومانی و لیبریا خواستار محکومیت این حمله از سوی جامعه بین‌المللی شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز