خبرگزاری کار ایران

دیدار عمران خان و رئیس پارلمان عربی با محور مسائل جهان عرب و اسلام

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۴۸۴

نخست‌وزیر پاکستان از رئیس پارلمان عربی و هیئت همراه استقبال و درباره مسائل مهم عربی و اسلامی گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان امروز -چهارشنبه- از «عادل بن عبد الرحمن العسومی» رئیس پارلمان عربی و هیئت همراه استقبال کرد.

بر اساس بیانیه پارلمان عرب‌، نخست‌وزیر پاکستان بر روابط دوستی و همکاری بین پاکستان و کشورهای عربی تاکید کرد.

خان در این دیدار بر حمایت پاکستان از تلاش برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه عربی و آسیا و تلاش مشترک برای دستیابی به ارکان امنیت اقتصادی پایدار تاکید کرد.

وی تاکید کرد که پدیده اسلام‌هراسی یکی از چالش‌های مشترک جهان عرب و اسلام است که مقابله و غلبه بر آنها نیازمند تلاش مشترک است.

العسومی نیز بر اهتمام پارلمان عربی به تقویت روابط بین کشورهای عربی و پاکستان به ویژه با توجه به چشم‌اندازها و فرصت‌های امیدوار‌کننده برای همکاری همه جانبه بین دو طرف به ویژه در زمینه اقتصادی تاکید کرد.

وی افزود که نقاط فراوان توافق بین دو طرف عربی و پاکستانی نشان‌دهنده مقدمه سازنده برای تقویت همکاری بین کشورهای عربی و اسلامی است.

العسومی گفت: «این همکاری با تلاش برای مبارزه با تروریسم و ​​ایدئولوژی افراطی و مقابله با پدیده اسلام‌هراسی و همچنین حمایت متقابل از مسائل مشترک عربی و اسلامی و در صدر آن‌ها مسئله فلسطین مرتبط است».

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز