خبرگزاری کار ایران

وندی شرمن:

به انگلیس اجازه می‌دهیم در پاسخ به حمله به نفت‌کش اسرائیلی پیش‌قدم شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۲۲۲

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش به انگلیس اجازه می‌دهد در پاسخ به حمله به نفت‌کش اسرائیلی پیش‌قدم شود.

به گزارش ایلنا، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش به انگلیس اجازه می‌دهد در پاسخ به حمله به نفت‌کش اسرائیلی پیش‌قدم شود.

وی با تکرار برخی ادعاهای اثبات‌نشده در خصوص دست داشتن ایران در حمله به نفت‌کش رژیم صهیونیستی، افزود که خواستار آن هستیم که انگلیس در پاسخ‌ دادن به این حمله از جمله چگونگی واکنش در سازمان ملل و هرگونه واکنش فراتر از آن، پیشگام شود.

در همین حال، بریتانیا، رومانی و لیبریا طی مواضعی بی‌اساس و بدون ارائه هیچ‌گونه سندی، ایران را به دست داشتن در حمله به نفت‌کش رژیم صیهونیستی در دریای عمان متهم کردند.

این سه کشور طی گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل متحد مدعی شدند که حمله به نفت‌کش رژیم صهیونیستی، «به احتمال خیلی زیاد» کار ایران بوده و با استفاده از یک یا دو پهپاد مجهز به مواد منفجره صورت گرفته است.

در این نامه خطاب به ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل آمده است: «این حمله، مخل ایمنی و امنیت کشتی‌رانی بین‌المللی و خطری برای امنیت و سلامت آن و نقض صریح قوانین بین‌المللی است».

بریتانیا، رومانی و لیبریا خواستار محکومیت این حمله از سوی جامعه بین‌المللی شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز