خبرگزاری کار ایران

واکنش حماس به گزارش دیده‌بان حقوق بشر درباره جنایت جنگی اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۹۹۴

عضو دفتر روابط بین‌الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به گزارش دیده‌بان حقوق بشر در مورد اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۱ روزه اخیر در غزه مرتکب جنایات جنگی شده است، تاکید کرد که این گزارش ضرورت بازخواست و مجازات سران رژیم صهیونیستی را می‌رساند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، عضو دفتر روابط بین‌الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به گزارش دیده‌بان حقوق بشر در مورد اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۱ روزه اخیر در غزه مرتکب جنایات جنگی شده است، تاکید کرد که این گزارش ضرورت بازخواست و مجازات سران رژیم صهیونیستی را می‌رساند.

وی عنوان کرد که این گزارش نیز همانند ده‌ها گزارش نهادهای حقوقی دیگر طی دهه‌های گذشته ثابت می‌کند که رژیم صهیونیستی به سبب حمایت مطلق آمریکا، خود را فراتر از قانون می بیند و می‌داند که مجازاتی برایش در کار نخواهد بود و می‌تواند به جنایات فجیع خود علیه ملت فلسطین و قتل و کشتار و آواره کردن این ملت و تعدی به مقدسات و مصادره اراضی آن ادامه دهد.

نعیم تصریح کرد که ملت فلسطین در چارچوب قوانین بین‌الملل به حق مشروع خود در مبارزه با رژیم اشغالگر عمل می کند و همواره نشان داده که به رغم جنایات وحشیانه دشمن صهیونیستی علیه زنان و کودکان فلسطینی و حتی قتل عام کامل برخی خانواده‌ها در غزه، از هدف قرار دادن غیرنظامیان اجتناب می‌کند.

وی اظهار داشت که ما مجددا بر خواسته مشروع ملت فلسطین مبنی بر بازخواست و مجازات سران جنایتکار رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی که مورد تایید قوانین بین‌المللی نیز هست، تاکید می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز سه‌شنبه طی گزارشی رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایت جنگی در جنگ ۱۱ روزه اخیر در غزه متهم کرد.

این سازمان حقوقی بین‌المللی اعلام کرد که بر اساس تحقیقاتی که انجام داده است، رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر تنها طی سه مورد بمباران نوار غزه، ۶۲ غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده است.

سازمان مذکور اشاره کرد که تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که در مناطق بمباران شده به هیچ وجه اهداف نظامی وجود نداشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز