خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

انتصاب نخست‌وزیر جدید لبنان/ تغییر مقررات پرواز بر فراز افغانستان از سوی آمریکا/ سفر وزیر خارجه ایالات متحده به آسیا

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۵۱۳

انتصاب نخست‌وزیر جدید لبنان، تغییر مقررات پرواز بر فراز افغانستان از سوی آمریکا و سفر وزیر خارجه ایالات متحده به آسیا از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، تاجر و میلیاردر لبنانی بیشترین آرای نمایندگان پارلمان این کشور را برای تشکیل کابینه به دست آورد.

- سخنگوی وزارت خارجه فرانسه خواستار بازگشت ایران به مذاکرات برجامی وین در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

- معاون رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه ضمن تاکید بر لزوم دستیابی به صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، نقش نشست شش‌جانبه با حضور ایران در حل این بحران را بهترین راه حل پیش رو توصیف کرد.

-  فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با همتای روسی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان دیدار با نخست‌وزیر عراق که به واشنگتن سفر کرده است، گفت که مأموریت نظامی نیروهای ایالات متحده در عراق تا پایان سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید.

- ولسوالی «کلدار» واقع در ایالت بلخ از کنترل شبه‌نظامیان طالبان خارج شد.

- خبرگزاری رویترز با اشاره به سفر وزیر خارجه آمریکا به هند و کویت، اعلام کرد که رایزنی درباره ایران، چین و افغانستان از محورهای این سفر خواهد بود.

- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مجددا اقدام به تهدید غزه کرد و گفت که در صورت ادامه ارسال بالون‌های آتش‌زا از سمت غزه، پاسخی سخت در انتظار این منطقه خواهد بود.

- سخنگوی کاخ سفید با اعلام این‌که آمریکا نگران تحولات سیاسی اخیر در تونس است، خواستار خویشتن‌داری، آرامش و حمایت از تلاش‌ها برای حرکت رو به جلوی این کشور بر اساس اصول دموکراتیک شد.

- نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، بار دیگر اذعان کرد که کارزار فشار حداکثری علیه این کشور به‌شدت شکست خورده است.

-  اداره هواپیمایی فدرال آمریکا اعلام کرد که به دلیل تغییر شرایط امنیتی در افغانستان، مقررات پرواز بر فراز این کشور را تغییر داده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز