خبرگزاری کار ایران

درخواست هزاران معترض فیلیپینی برای محاکمه «دوترته» پس از پایان دوره ریاست وی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۲۶۸

هزاران معترض فیلیپینی با حضور در خیابان‌ها خواستار محاکمه رئیس‌جمهوری این کشور پس از پایان دوره ریاستش شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، هزاران معترض فیلیپینی به خیابان‌ها آمدند و خواستار محاکمه «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهوری این کشور پس از پایان دوره ریاستش شدند. این در حالی است که دوترته امروز -دوشنبه- برای آخرین سخنرانی سالانه سیاسی خود در کنگره آماده می‌شود. 

دوره ریاست‌جمهوری شش ساله دوترته سال آینده به پایان می‌رسد، اما او پیش‌تر اعلام کرده بود که برای معاونت رئیس‌جمهور نامزد خواهد شد، زیرا این امر باعث مصونیت وی از تعقیب کیفری پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری می‌شود.

فعالان حقوق بشری میراث خونین حکومت دوترته را محکوم کردند و این میراث را ثمره قتل‌هایی که به عنوان بخشی از کارزار بحث برانگیز وی علیه مواد مخدر و سایر ادعاهای وی در نقض حقوق بشر صورت گرفته است، دانستند.

«کریستینای پالابای»، دبیرکل گروه حقوق بشر «کاراپاتان» ، با حضور در جمع معترضان در مانیل گفت: «ما به این نوع حکم نه می‌گوییم و اجازه نمی‌دهیم او با قتل عام و سرکوب دولت فرو رود. ما باید به سلطنت ترور دوترته پایان دهیم و او را در زمینه جنایت‌هایش محاکمه کنیم». 

تظاهرکنندگان در محوطه دانشگاه ایالتی در حدود ۶ کیلومتری مقر مجلس نمایندگان تجمع کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز