خبرگزاری کار ایران

خشم ترامپ از موافقت بایدن با تکمیل پروژه نورد استریم-۲

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۴۸۶

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از سیاست رئیس‌جمهوری کنونی این کشور برای اجازه به تکمیل پروژه «نورد استریم-۲» به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به سیاست «جو بایدن» همتای کنونی خود که با تکمیل پروژه «نورد استریم-۲» موافقت کرده است، حمله کرد و گفت: «او می‌توانست مانع احداث این خط لوله انتقال گاز شود اما با تکمیل آن موافقت کرد».  

ترامپ طی سخنرانی در ایالت آریزونا گفت: «من این پروژه را متوقف کردم اما او (بایدن) با بزرگ‌ترین خط لوله در جهان که از روسیه به آلمان گسترش می‌یابد، موافقت کرد و حال ما باید از آلمان دفاع کنیم».

وی گفت: «من ممکن است با پوتین موافق باشم، زیرا این پروژه چیز خوبی است و او نیز با من موافق است، اما هیچ‌کس سختگیرتر از من برای روسیه نبوده است».

ترامپ با توضیح این مطلب که پیشتر به «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان گفته بود این خط لوله پایان خواهد یافت، گفت: «من از مرکل پرسیدم که ما میلیاردها دلار هزینه می‌کنیم تا از شما در برابر روسیه محافظت کنیم‌ و شما میلیاردها و میلیاردها دلار برای انرژی به روسیه می‌پردازید. آیا این انصاف است؟»‌

ترامپ در ادامه گفت: «من پروژه نورد استریم-۲ را متوقف کردم و بایدن آن را ظرف دو هفته تایید کرد، حال آن‌ها این پروژه را از سر خواهند گرفت و ظرف دو ماه به پایان خواهند برد. هزینه این اقدام میلیاردها و میلیاردها دلار خواهد بود، حال آنکه آن‌ها خط لوله آمریکا را متوقف کردند». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز