خبرگزاری کار ایران

واکنش حماس به عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۲۶۴

جنبش حماس تصمیم اعطای حق عضویت به اسرائیل در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر را شوکه کننده توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، جنبش حماس امروز -شنبه- تصمیم اعطای حق عضویت به اسرائیل در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر را شوکه‌کننده و نادرست توصیف و تاکید کرد که چنین اقدامی به اشغال اراضی فلسطین مشروعیت می‌بخشد.

در بیانیه حماس آمده است: «این تصمیم به اسرائیل فرصت‌های بیشتری را برای ادامه برنامه‌های خود جهت از بین بردن حقوق فلسطین و ادامه جنایت‌های وحشیانه علیه ملت فلسطین می‌دهد».

حماس افزود: «متأسفانه این تصمیم توسط کشورهای قاره آفریقا گرفته شده است که قرن‌ها رنج دیده و همچنان هم از سیطره استعمار و نژادپرستی رنج می‌برند و همه چیز خود را برای رهایی از شر آن تقدیم کرده‌اند».

در این بیانیه آمده است: «ما همواره در کشورهای این قاره شاهد گسترش طبیعی مبارزه عادلانه فلسطین برای آزادی و استقلال بوده‌ایم و از آنها انتظار حمایت قاطع و مستمر داریم. بنابراین خواهان اخراج فوری رژیم صهیونیستی از این اتحادیه و اعمال تحریم های بازدارنده علیه آن تا زمان تحقق عدالت و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و بازگشت به سرزمینمان هستیم».

خبرگزاری فرانسه صبح امروز از اقدام اتحادیه افریقا برای اعطای عضویت رسمی به اسرائیل به عنوان عضو ناظر در این اتحادیه خبر داد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای این روز را روز جشن برای روابط اسرائیل و آفریقا توصیف کرد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز