خبرگزاری کار ایران

واکنش کاخ سفید به تحریم‌های جدید چین علیه افراد و نهادهای آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۹۲۴

کاخ سفید ضمن محکوم کردن تحریم‌های چین علیه نهادها و شهروندان آمریکایی، تاکید کرد که این اقدام پکن، آمریکا را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید ضمن محکوم کردن تحریم‌های چین علیه نهادها و شهروندان آمریکایی، تاکید کرد که این اقدام پکن، آمریکا را متوقف نخواهد کرد.

وی همچنین گفت: «اخباری را مشاهده کرده‌ایم که چین تعدادی از افراد و شرکت‌ها از جمله یک مقام دولت پیشین را تحریم کرده است».

وی تأکید کرد: «این اقدام‌ها، ما را متوقف نخواهد کرد و مصمم به اعمال تحریم‌هایمان هستیم».

ساکی گفت: «این اقدام چین شاهدی دیگر بر مجازات شهروندان، شرکت‌ها و نهادها های جامعه مدنی چین با هدف ارسال پیام‌های سیاسی و نشان‌دهنده وخامت فضای سرمایه‌گذاری و افزایش ریسک‌های سیاسی در چین است». 

وی افزود: «هر دو حزب آمریکایی مخالف اتخاذ اقدام‌ها علیه کسانی هستند که از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی دفاع می کنند». 

ساکی افزود: «تلاش‌های چین برای تهدید سازمان‌های غیردولتی مورد تأیید در سطح بین‌المللی نشان‌دهنده انزوای این کشور در جهان است».

چین در واکنش به تحریم‌های ایالات متحده که پیشتر علیه مقام‌های چینی در پرونده  هنگ کنگ وضع کرده بود، از اعمال تحریم‌ علیه هفت مقام و نهاد سابق آمریکایی خبر داد.

از جمله مقام های پیشین آمریکا که مورد تحریم چین قرار گرفته‌اند، «ویلبر راس»، وزیر تجارت پیشین این کشور است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز