خبرگزاری کار ایران

پولتیکو گزارش داد:

قطر و کویت، مقصد واشنگتن برای اسکان موقت مترجمان افغان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۲۴۱

مذاکرات واشنگتن در قطر و کویت برای پناه دادن موقت به مترجمان افغان و خانواده‌هایشان در پایگاه‌های نظامی آمریکا در این دو کشور به مراحل پایانی رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پولتیکو، مذاکرات واشنگتن برای پناه دادن به تعدادی از مترجمان افغان و خانواده‌هایشان به صورت موقت در پایگاه‌های نظامی آمریکا در قطر و کویت به مراحل پایانی رسیده و انتظار می‌رود که با صدور روادید برای آنها موافقت شود. 

این در حالی است که «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته -‌سه‌شنبه- اعلام کرد که اولین گروه متشکل از حدود دو هزار و ۵۰۰ مترجم افغان از این ماه به «فورت لی»، پایگاه نظامی در ایالت «ویرجینیا» منتقل می‌شوند. 

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که این پایگاه به عنوان یک مرکز نگهداری موقت برای آن دسته از اتباع افغان خواهد بود که بررسی‌های امنیتی را به اتمام رسانده‌اند و در مراحل نهایی روند درخواست روادید هستند.

دو مقام آمریکایی و یک منبع کنگره در گفت‌و‌‌گو با پولیتیکو اعلام کردند که در صورت توافق کشورهای میزبان‌، متقاضیان باقی‌مانده می‌توانند به پایگاه‌های نظامی آمریکا در قطر و کویت منتقل شوند. به گفته این دو مقام هیچ یک از دو کشور هنوز با درخواست آمریکا برای میزبانی از اتباع افغانستان موافقت نکرده‌اند، اما توافق‌ نزدیک است.

منبع کنگره نیز گفت که مقدمات توافق با قطر و کویت از اساس انجام شده و کمیته های نیروهای مسلح در جریان این طرح قرار گرفته اند.

یکی از این منابع تصریح کرد که دولت بایدن همچنین در حال بررسی تاسیس پایگاه های آمریکا  در سایر نقاط خاورمیانه، اروپا و آسیا و اقیانوسیه برای اسکان متقاضیان باقی مانده در مراحل مختلف این عملیات است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز