خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ سفر وزیر خارجه عراق به واشنگتن/ ورود ده‌ها کامیون حامل تجهیزات لجستیک از عراق به سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۱۶۰

حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، سفر وزیر خارجه عراق به واشنگتن و ورود ده‌ها کامیون حامل تجهیزات لجستیک از عراق به سوریه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله به ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان را بر عهده گرفت.

- یک کاروان آمریکا متشکل از ۳۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی، از طریق گذرگاه «الولید»، از عراق وارد سوریه شد.

- وزیرخارجه عراق برای پیگیری مذاکرات استراتژیک کشورش با آمریکا، وارد واشنگتن شد.

- وزیر خارجه سابق آمریکا، با انتقاد شدید از رویکردهای دولت فعلی این کشور، مقام‌های فعلی واشنگتن را به تلاش برای تبدیل کردن ایران به «متحد مهم» آمریکا در منطقه خاورمیانه متهم کرد.

-  نخست‌وزیر تونس، وزیر بهداشت این کشور را که پیش از این به دلیل اهمال در مقابله با کرونا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود، از سمت خود برکنار کرد.

- ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌‌شنبه به وقت محلی محلی جنوب لبنان را هدف حمله توپخانه‌‌ای قرار داد.

- دو رسانه فرانسوی گزارش دادند که شماره تلفن‌های همراه رئیس‌جمهوری این کشور و شماری از وزرای دولت در فهرست اهداف بالقوه بدافزار جاسوسی «پگاسوس» دیده می‌شود.

- رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای خطاب به کنگره این کشور، وضعیت اضطراری ملی در قبال لبنان را تمدید کرد.

- یکی از متحدان نزدیک رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به اتهام تلاش برای تأثیرگذاری غیرقانونی بر سیاست خارجی دولت سابق این کشور از طریق نقض قوانین لابی‌گری، بازداشت شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز