خبرگزاری کار ایران

۲ رسانه فرانسوی گزارش دادند:

ماکرون از اهداف بالقوه بدافزار جاسوسی پگاسوس بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۱۴۱

دو رسانه فرانسوی گزارش دادند که شماره تلفن‌های همراه رئیس‌جمهوری این کشور و شماری از وزرای دولت در فهرست اهداف بالقوه بدافزار جاسوسی «پگاسوس» دیده م‌ شود.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، دو رسانه فرانسوی گزارش دادند که شماره تلفن‌های همراه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری این کشور و شماری از وزرای دولت در فهرست اهداف بالقوه بدافزار جاسوسی «پگاسوس» دیده م‌ شود.

«لوران ریشار» مدیر سازمان «مطالب ممنوعه» که به خبرنگاران در معرض تهدید کمک می کند، گزارش رادیو فرانسه و لوموند را تائید کرده است.

بنا به گزارش این دو رسانه، تلفن‌های همراه «ادوار فیلیپ» نخست‌وزیر پیشین و ۱۴ عضو دولت فرانسه در فهرست اهداف بالقوه بدافزار جاسوسی «پگاسوس» قرار دارد.

طبق گزارش های منتشرشده سرویس امنیتی مراکش که از بدافزار «پگاسوس»، ساخت یک شرکت اسرائیلی، استفاده می‌کرد، شماره تلفن ‌ای همراه امانوئل ماکرون و اعضای دولتش را برای جاسوسی احتمالی در نظر گرفته بود.

به گفته لوران ریشار، تائید جاسوسی از تلفن همراه رئیس جمهوری فرانسه نیازمند بررسی فنی گوشی او است. مدیر سازمان «مطالب ممنوعه» افزود که بدون بررسی فنی تلفن‌های همراه اهداف تعیین شده نمی‌توان با قاطعیت در مورد اینکه آیا واقعا از آنها جاسوسی شده است یا خیر، اظهارنظر کرد.

کاخ الیزه در واکنش به گزارش‌های منتشرشده اعلام کرد که در مورد همه جوانب این گزارش ها تحقیق خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز